Wybór opakowań cukierniczych ma istotne znaczenie z punktu widzenia kształtowania i utrwalania wizerunku marki. Nie warto iść na kompromisy z jakością. Można bowiem nieodwołalnie popsuć sobie renomę wśród klientów. Dlatego należy stawiać na rozwiązania sprawdzone. Nawiązywać współpracę wyłącznie z producentami o ugruntowanej pozycji i wieloletnich tradycjach. Wyspecjalizowanymi w branży cukierniczej.
Cechy dobrego opakowania
Pudełko na muffinki musi spełniać przede wszystkim jedną podstawową funkcję. Należycie chronić umieszczone w nim produkty i pozwalać na ich komfortowy, bezstresowy transport. Powinno być więc wykonane z odpowiednio grubego, solidnego i wytrzymałego kartonu. Najlepiej, kiedy ma ergonomiczny kształt. Kwadratowy lub prostokątny. Konieczne jest także wygodne zamykanie klapowe. Niekiedy pudełko na muffiny może być wyposażone w eleganckie okienko (zobacz tutaj). Tak, aby słodkości były widoczne i pozwalały klientom na dokonanie świadomego wyboru.
Opakowanie proste czy z nadrukiem?
Kartonowa powierzchnia, brązowa lub biała, sama w sobie prezentuje się już bardzo stylowo. Mniejsze cukiernie nie muszą więc decydować się na zadrukowywanie pudełek. Przeważnie cieszą się one uznaniem wśród lokalnej społeczności. Ich produkty są polecane bezpośrednio przez zadowolonych klientów. Opakowania na muffiny dają jednak pole popisu, jeśli chodzi o możliwość naniesienia logotypu, napisu czy ozdobnej grafiki. Oczywiście im atrakcyjniejsza, bardziej efektywna forma, tym większe wrażenie robi, zarówno na klientach, jak i na osobach, które stykają się z produktem już poza cukiernią.